Page 21 - Tallozo_01-36.pdf
P. 21

,,
                                                                                       KRESZTEZODÉS














       MÉGIS MIRE SZÁMÍTHAT
       AZ A KERÉKPÁROS, AKI
       VILÁGÍTÁS NÉLKÜL INDUL
       ÚTNAK, ÉS ÖSSZETALÁLKOZIK
       EGY RENDŐRREL?
       Egy figyelmeztetéssel is megúszhatja,
       de akár szabálysértési feljelentést vagy
       helyszíni bírságot is kaphat. De fontos
       tudatosítanunk, hogy a rendőrségnek a
       büntetés csak egy eszköze, sosem lehet
       a célja. A rendőrségnek az a fontos, hogy
       a közlekedők a saját és mások biztonsága
       érdekében betartsák a szabályokat. Az
       már régen rossz, ha valaki azért használ
       lámpát, vagy nem telefonál vezetés közben,
       mert fél a szankcióktól. A szabályok
       nem ellenünk, hanem értünk vannak.
       FONTOS, HOGY MINDENKI
       ÉPSÉGBEN HAZAÉRJEN
       A közlekedésben az autósoknak kell
       fokozottan figyelniük a kerékpárosokra
       és a gyalogosokra, hiszen az autósoknak
       van jogosítványuk, ők vizsgáztak le
       a közlekedési szabályokból, míg a
       kerékpárosok vagy a gyalogosok nem
       biztos, hogy tisztában vannak ezekkel.
       (Bár nekik sem ártana egy kis alapismeret
       a KRESZ-ből). A közlekedésben
       résztvevőknek partnerként kellene
       egymásra tekinteni, nem útakadályként.
        A balesetek nagy százalékában ugyanis
       a „gyengébbek”, a gyalogosok, biciklisek
       és a motorkerékpárosok sérülnek meg
       súlyosan az autósok türelmetlensége vagy
       szétszórtsága miatt. Legyünk körültekintőek,
       hiszen ha kiszállunk a kormány mögül, mi
       is ki leszünk szolgáltatva a járműveknek!
                                          drasztikusan hangzanak, de az emberek   román állampolgár élőben közvetítette a
       NEED FOR SPEED                     sokkal körültekintőbbek lettek, csökkent   Facebookon a saját és utasai halálát. Egyik
       A sebességkorlátokra mindig figyelniük   a gyorshajtások és a balesetek száma is.  társa vagy nézője sem figyelmeztette,
       kell az autósoknak, hiszen ha túllépik, az                           hogy helytelen és veszélyes az, amit
       komoly bírságot von maga után. A rendőrség   NE SZÓLJ SZÁM,          csinál. Ők nem hibásak a történtekben?
       honlapján sokáig kinn volt azoknak a   FÁJ MAJD FEJEM!                A jogosítvány megszerzésével felelősséget
       helyeknek a listája, ahol a rendőrök mértek.   Nemcsak a rendőrök, a média és a vezető   is vállalunk magunk és embertársaink
       Sokan viszont visszaéltek ezzel, és az   akadályozhat meg egy autóbalesetet,   biztonságáért, ezt ne felejtsük el! Az
       ellenőrzött szakaszokon kívül jóval túllépték   hanem az utas is. Merjünk szólni, ha   utasoknak pedig, ha nem is jogi, de
       a sebességkorlátot. Emiatt döntött úgy a   a sofőr ittas állapotban akar vezetni,   erkölcsi felelőssége, hogy felhívják a
       rendőrség, hogy nem közölnek semmilyen   telefonál, vagy csetel, miközben az utat   vezető figyelmét a szabálytalanságaira.
       listát, bárhol, bármikor mérhetnek, akár   kellene néznie. Ezekben az esetekben   Mindannyiunk közös érdeke, hogy redukáljuk
       civil autókból is. Nem írja elő jogszabály,   nemcsak saját életével, de a miénkkel és   a közúti balesetek számát. Bölcsebb óvatosan
       hogy a közlekedők számára jól látható   másokéval is játszik. Sokan úgy gondolják,   vezetni, mint nagy összegeket fizetni, vagy
       helyre kell tenni a mérőműszert, ezért   hogy Ááá, velem úgysem történhet meg, és   egy életen át lelkiismeret-furdalással élni,
       azt mostanság rejtve is használják, ami   nemtörődöm stílussal legyintenek. Pedig   mert egy súlyos baleset okozói lettünk.
       egyébként nemzetközileg elfogadott   de, igenis megtörténhet! Remek példa erre
       gyakorlat. Ezek a változtatások elsőre   egy nemrég történt baleset, amikor egy             (Pap Rebeka)
                                                                                                          21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26