Page 21 - Tallozo_01-36.pdf
P. 21
,,
KRESZTEZODÉS
MÉGIS MIRE SZÁMÍTHAT
AZ A KERÉKPÁROS, AKI
VILÁGÍTÁS NÉLKÜL INDUL
ÚTNAK, ÉS ÖSSZETALÁLKOZIK
EGY RENDŐRREL?
Egy figyelmeztetéssel is megúszhatja,
de akár szabálysértési feljelentést vagy
helyszíni bírságot is kaphat. De fontos
tudatosítanunk, hogy a rendőrségnek a
büntetés csak egy eszköze, sosem lehet
a célja. A rendőrségnek az a fontos, hogy
a közlekedők a saját és mások biztonsága
érdekében betartsák a szabályokat. Az
már régen rossz, ha valaki azért használ
lámpát, vagy nem telefonál vezetés közben,
mert fél a szankcióktól. A szabályok
nem ellenünk, hanem értünk vannak.
FONTOS, HOGY MINDENKI
ÉPSÉGBEN HAZAÉRJEN
A közlekedésben az autósoknak kell
fokozottan figyelniük a kerékpárosokra
és a gyalogosokra, hiszen az autósoknak
van jogosítványuk, ők vizsgáztak le
a közlekedési szabályokból, míg a
kerékpárosok vagy a gyalogosok nem
biztos, hogy tisztában vannak ezekkel.
(Bár nekik sem ártana egy kis alapismeret
a KRESZ-ből). A közlekedésben
résztvevőknek partnerként kellene
egymásra tekinteni, nem útakadályként.
A balesetek nagy százalékában ugyanis
a „gyengébbek”, a gyalogosok, biciklisek
és a motorkerékpárosok sérülnek meg
súlyosan az autósok türelmetlensége vagy
szétszórtsága miatt. Legyünk körültekintőek,
hiszen ha kiszállunk a kormány mögül, mi
is ki leszünk szolgáltatva a járműveknek!
drasztikusan hangzanak, de az emberek román állampolgár élőben közvetítette a
NEED FOR SPEED sokkal körültekintőbbek lettek, csökkent Facebookon a saját és utasai halálát. Egyik
A sebességkorlátokra mindig figyelniük a gyorshajtások és a balesetek száma is. társa vagy nézője sem figyelmeztette,
kell az autósoknak, hiszen ha túllépik, az hogy helytelen és veszélyes az, amit
komoly bírságot von maga után. A rendőrség NE SZÓLJ SZÁM, csinál. Ők nem hibásak a történtekben?
honlapján sokáig kinn volt azoknak a FÁJ MAJD FEJEM! A jogosítvány megszerzésével felelősséget
helyeknek a listája, ahol a rendőrök mértek. Nemcsak a rendőrök, a média és a vezető is vállalunk magunk és embertársaink
Sokan viszont visszaéltek ezzel, és az akadályozhat meg egy autóbalesetet, biztonságáért, ezt ne felejtsük el! Az
ellenőrzött szakaszokon kívül jóval túllépték hanem az utas is. Merjünk szólni, ha utasoknak pedig, ha nem is jogi, de
a sebességkorlátot. Emiatt döntött úgy a a sofőr ittas állapotban akar vezetni, erkölcsi felelőssége, hogy felhívják a
rendőrség, hogy nem közölnek semmilyen telefonál, vagy csetel, miközben az utat vezető figyelmét a szabálytalanságaira.
listát, bárhol, bármikor mérhetnek, akár kellene néznie. Ezekben az esetekben Mindannyiunk közös érdeke, hogy redukáljuk
civil autókból is. Nem írja elő jogszabály, nemcsak saját életével, de a miénkkel és a közúti balesetek számát. Bölcsebb óvatosan
hogy a közlekedők számára jól látható másokéval is játszik. Sokan úgy gondolják, vezetni, mint nagy összegeket fizetni, vagy
helyre kell tenni a mérőműszert, ezért hogy Ááá, velem úgysem történhet meg, és egy életen át lelkiismeret-furdalással élni,
azt mostanság rejtve is használják, ami nemtörődöm stílussal legyintenek. Pedig mert egy súlyos baleset okozói lettünk.
egyébként nemzetközileg elfogadott de, igenis megtörténhet! Remek példa erre
gyakorlat. Ezek a változtatások elsőre egy nemrég történt baleset, amikor egy (Pap Rebeka)
21