Page 7 - 01-40
P. 7
PONT TE
Zofi – egy magyar
lány énmárkája
Párizsban
AMERIKÁBAN A SZERENCSÉJÉT, PÁRIZSBAN A MÁRKÁJÁT CSINÁLJA
MEG AZ EMBER – LEGALÁBBIS ÍGY TETT A 19 ÉVES SZABÓ ZSÓFI,
VAGY AHOGY KÜLFÖLDÖN HÍVJÁK, ZOFI. MAXIMÁLIS PONTSZÁMMAL
VETTÉK VOLNA FEL A MOME-RA, ÉS FRANCIAORSZÁGBAN IS HÁROM
EGYETEMRE JUTOTT VOLNA BE, EZEK KÖZÜL VÁLASZTOTTA AZ
ENSAD-OT. RÖGTÖN AZ ELSŐ FÉLÉVÉBEN MÁR SAJÁT DIVATMÁRKÁT
ALAPÍTOTT, AMIVEL NEMZETKÖZI BABÉROKRA TÖR.
MIÓTA ÉRDEKLŐDSZ MINT MÁR TE IS MONDTAD, VAN
A MŰVÉSZET IRÁNT? EGY DIZÁJNMÁRKÁD, AMI A
Művészeti középiskolába jártam, amellett ZOFI NEVET VISELI. MI IHLETETT
pedig egy rajzstúdióban dizájnt tanultam. A LÉTREHOZÁSÁBAN?
Szóval a design egészen kicsi korom óta jelen Az énmárka – amikor az ember a saját nevét
van az életemben, és evidens volt, hogy és személyét használja – nagyon gyakori. Én
ezzel fogok foglalkozni felnőttkoromban is gondolkodtam ilyesmin, de kicsit máshogy
is. Először grafikusnak, majd fotósnak fogtam meg. A Zsófi nevet külföldön nem
tanultam, végül a ruhatervezésnél kötöttem nagyon tudják kiejteni, a márkát viszont
ki. Amikor felvettek Párizsba az ENSAD- nemzetközi társaságban szerettem volna
ra, akkor egyre közelebb jutottam ahhoz, elhelyezni, így lett zofi. 14 éves voltam, amikor
hogy egy márkát szeretnék csinálni, mert megalkottam ezt a nevet, miután egyszerre Fontosnak tartjuk a környezetvédelmet,
mélyen érdekelt, és izgatott az ötlet. Fontos tanultam angolt és franciát, és a nyelvek így minimális készletet tartunk. Most lesz
része a márkámnak, hogy Párizsban van. kissé összekavarodtak a fejemben. Akkor vége az első kollekciónak, és büszkén
jelent meg előttem, és arra gondoltam, hogy mondhatom, hogy nincs fölösleg. Minden
BEFOGADÓAK VOLTAK ez jól hangzik és nemzetközi, ezt a nevet további terméket már csak azután
VELED OTT? szeretném használni. Külföldön is így hívnak, gyártunk le, hogy megrendelték. Fontos
Ismerek embereket, akiknek rossz tapasztalatai mert könnyebb kiejteniük. Így végül egy számomra, hogy felelősségteljesen nézzük,
voltak, de nekem nincsenek. Néha előfordult, perszónának a megtestesítője lett ez a név. hogy a márka mit tesz a Földdel. Fontos,
hogy nehezen fejeztem ki magam, és emiatt hogy ne produkáljunk felesleget.
volt egy kicsi félreértés, de semmi több. Én MIKOR INDULT EL A MÁRKA?
úgy érzem, hogy befogadóak és támogatóak. December elsején indult el hivatalos HOGY FOGALMAZNÁD MEG, MIT
Angolul jobban tudok, mint franciául, de kollekcióval, eladásokkal, de előtte hosszú FEJEZ KI AZ ELSŐ KOLLEKCIÓ?
ők nem nagyon tudnak angolul. A franciám folyamat volt. Évek óta látom, mennyire A Sweet Chaos nevet kapta, a téma tehát a
viszonylag erős – van nyelvvizsgám – szóval toxikus a divatvilág azzal, hogy csak káoszjelenség, legfőképp a lelki nehézségek.
nincsenek problémáim, csak néha kicsit furcsa egyféle szépség létezik, és nagyon hiányzik Azt szerettem volna kifejezni, hogy a
lehetek a helyieknek, mert eléggé kilógok. azoknak az embereknek a reprezentálása, legtöbb ember folyamatosan keresztülmegy
akik mások, mint ez az ideál. A zofinál valamin, a káosz mindenki életében jelen
MIT LEHET TUDNI ezt próbálom lebontani: nem dolgozom van. A mintákat és ruhákat én terveztem,
A KÉPZÉSRŐL, MIT TANULSZ? hivatásos modellekkel, csak hétköznapi sok növényi elemet használtam – ez
Ez egy hároméves képzés. Az elején mindent emberekkel, barátokkal, ismerősökkel. jelképezi a káosz természetességét. Emellett
érintünk a művészetben, a következő A célom megmutatni a szépséget abban, madármotívumok is vannak, melyek
szemeszterben viszont ruhatervezésre hogy mennyire különbözőek vagyunk, és spirituálisan jelképezik a belső vívódást.
szakosodok, és itt végzem el az alapképzést. ez mennyire gyönyörűvé tesz minket. (Horváth Ádám)
7