Page 4 - duetallozo_2022_marcius_inderaktiv
P. 4

ZOOM
                                     A világ egy darabja nagyon közelről.
           INFLUENSZERKEDÉS



           GYEREKCIPŐBEN









           SOKAN ELTÉRŐ VÉLEMÉNYEN VANNAK ARRÓL, HOGY JÓ-E, HA VALAKI ÚGY
           MUTAT MEG MAGÁBÓL SOKAT AZ INTERNETEN, HOGY MÉG NEM MÚLT EL
           18 ÉVES SEM – FŐLEG, HA A MANAPSÁG ELTERJEDT INFLUENSZER JELZŐ IS
           IGAZ RÁ. AZONBAN LEHET ENNEK POZITÍV OLDALA IS!








           Először is: mi a mai értelemben vett   egy felnőtt reklámozza, aki csak az előnyeit
           influenszerkedés? Az influenszer szó   sorolja a játéknak. Továbbá, ha egy ismertebb
           jelentése mára már kicsit átalakult. Arra   fiatal vlogger megpróbál eladni egy tanulós
           szoktuk használni, aki képes mások   appot, akkor lehet, hogy fel tudja kelteni
           vásárlási szokásait befolyásolni. Az   a korosztályának az érdeklődését. Tehát
           internet népszerűségével és nagyon   ha hasznos és jó dolgok népszerűsítésére
           magas elérésével az influenszerkedés   használják a népszerűséget, abból még
           foglalkozássá vált, olyan fórumokon hirdetik   akár jó is kisülhet. A cégeknek mindenképp
           a kiválasztott termékeket a véleményvezérek,   megéri fiatalokat alkalmazni, tehát ha az
           mint a YouTube, az Instagram, a   ő szempontjukat nézzük, akkor nagyon
           Twitter, a Facebook vagy a TikTok.  jó, hogy sokan már kiskorúként is arccá
                                             szeretnének válni – gyakran kevesebbet
           De hogyan kerülnek a kiskorúak a képbe?   lehet nekik fizetni üzleti gyakorlatlanságuk
           Talán nem meglepő, hogy a kamaszok   miatt, és sokkal könnyebben lehet bizonyos
           körében nagyon is tetszetős az influenszeri   célcsoportokat megszólítani velük.
           pálya, a Be Social 2019-es felmérése szerint a
           fiatalok 24%-a álmodik arról, hogy felnőttként   Természetesen, ahogyan azt már említettem,
           az internet segítségével reklámozzon.  az éremnek két oldala van. A tartalomgyártás
                                             kemény munka. Hatalmas erőfeszítést igényel
           A tizenévesek számára igen vonzó a   a követők szórakoztatása, és a csúnya, bántó
           közösségi médiában jelen lévő sztárok élete,   kommentek komoly önértékelési zavarhoz
           hiszen kívülről csupa móka-kacagásnak   vagy korai kiégéshez is vezethetnek. De a
           tűnhet a rengeteg utazás, csillogás-villogás.   másik véglettel is vigyázni kell: az ismert
           Azonban amint kezdenek felnőni, egyre   influenszereknek nem szabad abba a hibába
           jobban kirajzolódhat számukra: az éremnek   esniük, hogy a kommentszekciót gondolják
           igenis két oldala van. Ennek ellenére vannak   a legjobb barátjuknak. Ráadásul itt van
           olyan vállalkozó szelleműek, akik úgy   még egy mostanában gyakran feltűnő
           döntenek, hogy nem várnak, és a gimnázium   probléma, az úgy nevezett „oversharing”.
           mellett, vagy akár 4-5 évesen is nekivágnak   Nem szabad senkinek, de főleg nem a
           ennek a „szakmának.” Persze az utóbbiak   népszerű kisgyerekeknek nagy túlzásokba
           szüleik nyilvánvaló közreműködésével.  esniük, nem szabad túl sok mindent
                                             megosztaniuk a világgal, nem szabad
           De vajon hogy tud hasznos lenni, ha a   elmosódnia a privátszférájuk határainak.
           gyerek már egészen kicsiként elkezdi a
           promóciózást? Azért érheti meg többek   Ezek alapján úgy gondolom, hogy akkor, és
           között, mert ha valakinek az a célja,   csakis akkor szabad a felnőttkor betöltése
           hogy ismert ember legyen, az már   előtt influenszerkedésbe fogni, ha biztosak
           igazán korán szem előtt tud így lenni.  lehetünk abban, hogy van mögöttünk
                                             olyan mértékű támogatás és ellenőrzés
           A társadalom jó része elalél a „cuki   (főleg a szülők felől), ami megvéd minket,
           kislányoktól, imádnivaló kisfiúktól” menő   és irányítja az életünket online és offline.
           ruhákban. Sokan szívesebben megvennének
           egy plüssmackót egy óvodás miatt, mint ha                (Tóth Katinka)
           4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9