Page 9 - DUE Tallozo 2019 oktober
P. 9

PRESS OF





















                                                                                 játszott az említett szerepjátékkal, hogy
                                                                                 összeesett, és epilepsziás rohamot kapott.
                                                                                 Az eset után aggatták a svéd orvosok a
                                                                                 Word of Warcraft-ra a legveszélyesebb
                                                                                 jelzőt. Persze ezek csak elrettentő példák,
                                                                                 de nyilván találunk saját ismerőseink között
                                                                                 is függőket. Legalább egy ilyen esettel
                                                                                 már mindenki találkozott. Ez egy létező
                                                                                 probléma, mégis ritkán foglalkozunk vele,
                                                                                 pedig ez már nagyobb veszélyt jelent a fiatal
                                                                                 generációra, mint az erőszakos játékok.
                                                                                 MI A HELYZET AZ ERŐSZAKOS
                                                                                 JÁTÉKOKKAL?
                                                                                 Ebben a témában minden megkérdezett
                                                                                 egyetértett. Bár a lövöldözős akció játékok
                                                                                 is meg lettek bélyegezve, szerintem az
                                                                                 igazság az, hogy ehhez megfelelő szellemi
                                                                                 fejlettség kell. Tény, hogy lehet rossz hatással
                                                                                 a gyerekre egy erőszakos tartalmú látvány,
                                                                                 ha túl fiatalon találkozik vele, viszont ha
                                                                                 megfelelő életkorban látja, akkor véleményem
                                                                                 szerint semmilyen rossz hatással nem lesz
                                                                                 rá, sőt egyeseknek ez jelenti a feszültség
                                                                                 levezetést és az erőszakos hajlamok
                                                                                 veszélytelen kiélését. Gyakran játsszák ezeket
                                                                                 az akció játékokat (Counter Strike, Call of
                                                                                 Duty) többen, LAN-partik keretein belül, azaz
                                                                                 egy helyiségben helyi hálózaton keresztül.
                                                                                 Ez még akár össze is hozhat egy társaságot,
                                                                                 mint olcsó, közös hétvégi program.
                                                                                 FEJLESZTHET?
           A játékmenetekkomplexitásának fejlődésével   játék iránt is. Ez szerintem legfőképp   Úgy gondolom, hogy a játékok többsége nem
           rengeteg új játék jött létre. A látványvilág   annak köszönhető, hogy túl valósághűek   csak szórakoztat, hasznos is lehet. Néhány
           fejlődése pedig a személyi számítógépek   a mai játékok. Itt főleg a látványvilágra,   képességünk még fejleszteni is tudják.
           modernizációját is ösztönözte. Maguk a   grafikára gondolok, viszont néhány műfaj   Rengeteg játéknál szükségünk van a logikai,
           videojátékok sokakat késztettek arra, hogy   önmagában is könnyen magával ragad,   stratégiai gondolkodásmódra. Bár ettől a
           vásároljanak számítógépet, sőt még ma is   mivel egyszerűen bele tudjuk magunkat   valóságban nem nyernénk meg egy háborút,
           késztet. Számos ember lecseréli a régebbi   élni a virtuálisan felhúzott világba.   de némi problémamegoldó képességgel
           gépét vagy annak bizonyos alkatrészeit   Konkrétan a sokszereplős online szerepjáték   gazdagodhatunk egy-egy játék során. Sok
           egy korszerűbbre. Mindezt csupán amiatt   műfajára gondolok, mely a legnépszerűbb   játék a kreativitást is igénybe veszi, és
           teszik, hogy jobb vizuális élményt nyújtson   a játékosok között. Pont emiatt bélyegzik a   fejleszti. Továbbá vannak azok a játékok,
           kedvenc játékuk. Itt jön a képbe a pénzkérdés.   Word of Warcraft-ot a legveszélyesebbnek   amik kifejezetten készségfejlesztésre lettek
           Erről az oldalról megközelítve már talán   a függőség terén. Sokak szerint csak buta   kitalálva, mint például a memóriajátékok.
           nem is olyan olcsó ez a szórakozás.  rémtörténetek, de az igazság az, hogy   Összegezve én személy szerint roppantul
                                              tényleg komoly problémákhoz vezethet a   örülök, hogy ki lettek találva a videojátékok.
           JÓ VAGY ROSSZ,                     játékfüggőség, főleg a fiatalabb korosztályban.   Széles repertoárral rendelkeznek,
           HA JÁTSZUNK?                       Számtalan rémes történetet olvasni 15-16   mindenki meg tudja találni a saját ízlésének
           Az emberek többsége hajlamos a függőségre,   évesekről, akik eszméletvesztésig játszottak   megfelelő műfajt. Egyáltalán nem gondolom
           és ez nem csak a cigaretta vagy az alkohol   kaja és szünet nélkül 16 órán keresztül   haszontalannak őket, ha mindenki megfelelő
           iránt alakulhat ki, hanem egy számítógépes   egyhuzamban. Egy srác például annyit   időben és dózisban adagolja magának.
                                                                                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14