Page 13 - 01-32.pdf
P. 13
PONT TE
A nanorészecskék,
a kitartás és a kutatás
izgalmas univerzuma
$ 7(+(76«* )(/(/·66«**(/ -£5 (*< .«3(66«* «6 /(+(7·6«* $55$
+2*< 9$/$0, 0$5$'$1'µ7 $/.26681. $ -¸9· 1(0=('«.«1(.
6=$%$5, =$/£1 0«* &6$. «9(6 '( 0£5 -(/(17·6 (5('0«1<(.(7
«6 9,/£*6=,17½ 6,.(5(.(7 «57 (/ $ .«0,$ 7(5¾/(7«1 .,7$57£6£1$.
«6 $0%,&,µ=86 -(//(0«1(. .¸6=¸1+(7·(1 (*<5( )(/-(%% 0(1(7(/
$ 6,.(5(. /«3&6·)2.$,1
A kémia már hetedikes kora óra szerves
részét képezi Zalán életének, hisz a
székesfehérvári Hétvezér Általános Iskola
tanulójaként legnagyobb szerencséjére
egy kiváló kémiatanárt kapott. A sors
iróniája, hogy eleinte még Zalán is a
kémiától szándékosan távolságot tartók
csoportjába tartozott, veszélyesnek és
magolósnak tartotta ezt a tudományt. IZGALMAS MINDENNAPOK: Itt érte el eddigi legnagyobb sikerét is,
Azonban valami történt az első órán. A sok TEHETSÉGGONDOZÁS hiszen környezettudomány szekcióban
érdekes információ megfogta, és valósággal ÉS KUTATÁS ezüstéremmel térhetett haza Magyarországra.
magával rántotta Zalánt, egyenesen a Az általános iskolai tanulmányait befejezve
kémia varázslatos univerzumába. Zalán felvételt nyert a Lánczos Kornél A JÖVŐ ZENÉJE
„Annyira élveztem az egészet, hogy minden Gimnázium környezettudományos szakára, A középiskolai tanulmányait befejezve Zalán
órán 110%-os odafigyelést mutattam. Meglepő ahol egy kémia szakos osztályfőnököt kapott. az Eötvös Lóránd Tudomány Egyetemre
lehet, de nem kellett sosem kémiát tanulnom, Megismerve Zalánt, rögtön tehetséggondozást jelentkezett, ahová fel is vették. Az
mert minden megmaradt az óráról. Fél év és kutatást ajánlott fel számára. „Az első két egyetemen kémiát fog hallgatni alapszakon,
után rájöttem, hogy ez a téma abszolút évemben ezüst nanorészecskéket állítottam így ha minden jól megy, három év múlva
nekem való, így mindent megtettem azért, elő, melyek fertőtlenítő hatásúak, így a lesz egy kémia BSc diplomája. Ezek után
hogy tovább haladhassak ezen az úton.” gyógyászatban volt szerepe a munkámnak.” élesednek élete igazán nagy tervei.
Zalánt hajtotta a siker, hiszen a kész kutatási „Elképzelésem szerint az MSc diplomámat
eredményekkel lehetőség van különböző az USA-ban fogom végezni, valamilyen
konferenciákra, versenyekre járni, és ott anyagtudományi szakon, lehetőleg az
előadni felfedezéseit. Ilyen versenyek például MIT falai közt. Aztán ott is szeretnék
a Kutató Diákok Mozgalma által szervezett doktorálni és kutatni. De persze ne
Tudok Konferencia, vagy hogy nemzetközi haladjunk ennyire előre az időben.”
viszonylatot említsünk, az ICYS konferencia Hogyha valakinek van egy ötlete,
is remek lehetőség. Ezek a versenyek Zalán amely megvalósításra vár, semmiképp
életében fontos lépcsőfokok voltak. ne habozzon, hiszen látható, hogy
„Segítettek abban, hogy önbizalmat kitartó munkával, valamint ambícióval
szerezzek, leküzdjem a lámpalázat és ki merjek rendkívül nagy dolgokat lehet elérni.
állni sok ember elé” – legnagyobb hatással a „Senki ne féljen megkeresni egy tanárt,
nemzetközi ICYS volt rá. „Ez a verseny akkora vagy ahogy én csináltam, egy egyetemi
csúcsa az eddigi életemnek, amit nem tudok kutatócsoportot, és elmondani az ötletét.
leírni szavakkal. Hatalmas élmény az, hogy Azzal, ha valaki kutat, csak nyerni tud.”
harminchat másik ország diákjaival egyszerre
vagy jelen egy konferencián, ahol angol (Tollas Tímea)
nyelven kell előadni a kutatási eredményeidet.”
13