Page 6 - DUE_Tallozo_2020_oktober.pdf
P. 6

PRESS OF
                                 Válogatás a Tehetségkutató Diákmédia Pályázat legjobb írásaiból


      Az elhízás moralizálása





      Melyik plakátot tiltanám be a testemért?






       MÚLT NYÁR VÉGÉN BUDAPESTET ELÁRASZTOTTÁK EGY NAGY MAGYAR FEHÉRJEPOR
       GYÁRTÓ CÉG PLAKÁTJAI, AMIK MORÁLIS KÉRDÉSSÉ TESZIK AZ ELHÍZÁST ÉS
       EZÁLTAL AZ EMBEREK BIZONYTALANSÁGAIT ÉS ALACSONY ÖN- ÉS TESTKÉPÜKET
       +$6=1£/-£. ., $55$  +2*< $ 7(50«.(,. 0(*9£5£6/£6£5$ 027,9£/-£. ·.(7














       | Somos Emma, Alternatív Közgazdasági
       | Gimnázium, Budapest
       | Az év diákújságírója, dicséret



       A cég, amelyet csak azért sem fogok   egyes ember első számú céljának kell, hogy   hatással lehet és sok eseteben milyen
       megnevezni a cikk során, a „Te mit (t)  legyen. Azt, hogy meglehet testesíteni az   akadályokat jelenthet. Teljes mértékben
       eszel a testedért?” című szlogennel győzi   általános és egyetlen egészség fogalmát.   ignorálja a mentális egészség fogalmát,
       meg fiatalok, férfiak és nők ezreit, hogy   Ez a felfogás teljesen érzéketlen az   ahogy csak a külsőségek, a testzsírszázalék
       egyedül a lehetetlenül izmos és sovány   egészség személy-specifikus és árnyaltabb   és az izomtömeg alapján bíztatja az
       testalkat az egészséges és megbecsülendő.  értelmezésére. Nem veszi figyelembe,   embereket az egészség megítélésére.
                                          hogy az elhízás nem csak egy tudatlan és
       Nem állítom, hogy a világon ne létezne, ezen   önromboló magatartás eredménye lehet,   Ez egyszerre sértő és káros. Ráadásul, ha
       a bizonyos hirdetésen kívül sok másik sértő   ahogy azt sem, hogy egy ember szociális   a legnagyobb jóindulattal feltételezünk egy
       és káros reklám. És sajnos a hatásosságát   és pénzügyi háttere erre mind milyen   enyhén jószándékú célt az egész kampány
       sem tudom kérdőbe vonni, hiszen még ha
       rossz érzéseket vagy felháborodást kelt
       is az emberekben ez a plakát, célját eléri:
       megjegyezzük a termék és a cég nevét.
       Azonban nagyon szomorúvá tesz látni
       ahogy emberek tömegeinek útját keresztezi
       egy plakát a metrón vagy vezetés közben,
       amely az emberek gyengeségeit és sérült
       önképüket támadja, de ez ellen senki nem
       mond semmit vagy fejezi ki felháborodását,
       tiltakozását, ezáltal engedve, hogy az
       elhízás morális megítélésének elmélete
       generációkon át nem megkérdőjelezve
       vagy visszautasítva maradjon.

       Hogy mit értek az elhízás moralizálása
       alatt? Azt, hogy kijelentjük, a túlsúlyos test
       egyértelműen egészségtelen életmódót
       takar. Azt, hogy egyedül a sovány vagy/
       és izmos testű ember az, aki egészséges és
       természetesen az egészség a legfontosabb
       érték és erény, amelynek elérése minden
       6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11