Page 21 - 01-40_nyomdai.pdf
P. 21
NÉGYSZEMKÖZT
Régebben és most is olvastad a regényt?
Negyedikben, vagy ötödikben adták fel házi
feladatnak. Azt mondták, hogy először csak
az első két fejezetet kell elolvasni. Vidéken
voltunk a szüleimmel a barátainknál,
vasárnap mentünk haza. Délután indultunk
és éjszaka érkeztünk meg, de engem annyira
elkapott, hogy végigolvastam a kocsiban.
Gyerekkoromban gyorsolvasó voltam, mégis
nagyon nehéz volt, mert már éjszaka volt és a
lámpák elsuhanó fényében kellett elkapnom
a szöveget. Most inkább szakmai szemmel FOTÓ: KECSKEMÉTI DÁVID
olvastam. Radnai Annamária tanárnő mondta
az egyetemen, hogy színészként fontos, hogy
olvassunk regényeket, mert ott tűpontosan
van leírva a munka, amit egy színésznek
el kell végeznie. Amíg egy drámában csak
annyit látsz, hogy X: Szia, Y: Szia, addig
egy regényben azt olvasod, hogy X nagyon
várta azt a pillanatot, hogy végre benyisson
az ajtón, meglássa Y-t és rögtön a karjaiba
borulva azt mondja, nagyon szeretlek.
De, amikor kinyitotta az ajtót, és meglátta,
felgyülemlett benne ez a rengeteg élmény,
így csak annyi jött ki a száján, hogy szia.
Mindaz a tartalom, amit nekem színészileg
meg kell találnom, egy regényben ott van.
Ilyen szemmel olvastam újra a Pál utcai
fiúkat is, figyeltem, hogy mit lehet belőle
esetleg kiszedni, ami belefér az előadás
koncepciójába, mi az, amit el kell engednem.
MIT ADOTT AKKOR
e6 0,7 0267"
Egy jó találkozás, egy intenzív élmény, amit
magaménak akartam tudni azonnal. Most
a csapatot adta, az érzést, hogy bízhatok.
-Ð g7/(71(. 7$572'
+2*< (11<, ,'ĝ6(1
2/9$67$7-É. (=7 $ 0ī9(7"
Nehezen viszonyulok a kötelező olvasmányok
fogalmához. Azok közé tartozom, akik szerint
már maga az a kifejezés, hogy kötelező,
elrontja az élményt. Nem véletlenül,
aznap mindenki azt játszaná, amit húzott. MELYIK A KEDVENC mostanában „ajánlott” irodalom néven
Szerintem simán menne, annyira ismerjük -(/(1(7(' $ '$5$%%$1" szoktak beszélni ezekről a művekről.
már egymást, a szerepeket a darabot. Mikor Nemecsek elénekli az Igen, Szerintem ez személyiségfüggő, nem tudni, ki
jó volt című dalt, mi ott állunk és mikor érkezik el oda, hogy ezt el tudja olvasni.
MIBEN MÁS HUSZONÉVESEN szembesülünk magunkkal. Azt gondolom, nem elég személyiségközpontú
GYEREKET ALAKÍTANI, MINT az oktatásunk, ebben a rendszerben nem
)(/1ĝ77 6=(5(3%( %Ô-1," MILYEN TANULSÁGOT AD tudok erre konkrét választ adni. Lehet, hogy
Nem úgy gondolok a szerepemre, mintha ő 6=(5,17(' $ 3É/ 87&$, ),Ô." nekem jót tett, hogy ötödikes koromban
egy gyerek lenne. Egy folyamat volt számomra, Számomra a legfontosabb dolog, amit kaptam, a olvastam el, de lehet, hogy valaki nincs
hogy megtaláljam azokat a válaszokat és tudat, hogy nem vagyok egyedül. Szerintem azért rá felkészülve, vagy sokkal hamarabb
helyzeteket az életemben, amik passzolnak szeretik ennyien ezt az előadást, mert megérzik, el kellett volna olvasnia már. Ez egy
a karakterével. Ha találtam ilyet, akkor hogy igenis lehet még bízni a másikban, globális kérdés, főként azzal kapcsolatban,
megvizsgáltam a motivációkat, a „miért”-eket, vannak és lesznek mellettünk a bajban, de hogy mi történik a világ oktatásával.
ha nem találtam, akkor a fantáziámra bíztam. csakis akkor, ha mi is adunk magunkból. (Hanis Patrícia)
21