Page 20 - 01-40_nyomdai.pdf
P. 20
NÉGYSZEMKÖZT
/HKR]]XN D FVLOODJRNDW D] ËJE×O
EMBER MÁRK:
¨1Ʃ0 ƿDŽǍǂǖ. NJǍ<NJƧѼ/
$ 3£/ 87&$, ),¼. ,'·6(%% 3£6=725$ &6$. (*< «9(
',3/20£=277 $ 6=¯10½9«6=(7,1 '( 5¸*7¸1 .$0(5£.
«6 .¸=¸16«* (/« £//7 (0%(5 0£5..$/ $ 9¯*6=¯1+£=
0½9«6=«9(/ «6 $= 2/7£5, &6$-2. (*<,. )·6=(5(3/·-«9(/
%(6=«/*(77¾1. $ 6$-7µ)(6=7,9£/21
MELYIK ÉRZELMET ÉLED MEG
/(*(5ĝ6(%%(1 $ 6=Ì13$'21"
Az osztályban tizennégyen voltunk a
Színművészetin, ebből tizenegy fiú, három
lány, így viszonylag nehéz volt olyan
jeleneteket összehozni, ahol csajokkal
tudtunk játszani. Mindenki velük szeretett
volna dolgozni, praktikus ember lévén,
azt mondtam, hogy én inkább olyan
emberekkel fogok együtt jelenetet csinálni,
akik ráérnek. Tehát nem várok a lányokra.
Ezért, négy év alatt az egyetemen nem
volt szerelmes jelenetem. A Vígszínházban
volt először, amikor Lysandert játszottam
Szilágyi Csenge mellett, ő Hermia, vele
tudtam először szerelemet alakítani a gondolkodni, majd ezt megmutassa a nézőknek.
színpadon. Éppen ezért ez az érzés a A néző és a színész között is csapatmunka
szerelem, amit most nagyon szeretek, mert kell, hogy legyen. Ti elfogadjátok, hogy én egy
nagyon ritkán tudtam eddig játszani. szerepet játszom, én meg elfogadom, hogy ti jó
esetben elhiszitek mindezt. A filmkészítésnél
0,1',* 6=(5(7(' viszont a publikum helyett a kamera van. Ez
$ 081.É'$7" olyan, mintha egy nézőnek kéne hitelesen
Nem. Szerintem nincs olyan munka, amit megmutatnom, hogyan tudok a szereppel
mindig lehet szeretni. Ha valaki ezt mondja, azonosulni. Ilyenkor nem használhatok olyan
ott kamuszag érződik a levegőben. Sőt, ha gesztusokat, mint mikor ezer szemlélő előtt
nem lennének olyan részei, amiket nem játszom, mert annál sokkal intimebb a szituáció.
kedvelek, akkor nem is lennének igazán Pályakezdőként, úgy gondolom, szerencsém
értékesek azok, amiket pedig nagyon szeretek. van, hogy eddig sokat forgathattam. De egy
Egy próbafolyamat két hónap, ez alatt az idő biztos, hiányzott a színház, mikor a kamerák
alatt mindig azzal találkozol, hogy ez sem jó, előtt játszottam, és most, hogy sok a színház,
az sem jó, folyamatos küzdelem. Merni kell legalább annyira hiányzik a forgatás. kezdődik az előadás, be kell lépni a színpadra,
rossznak lenni, mert így juthatsz el oda, hogy egyszerűen átkattanunk. Nem engedhetjük
végül jó legyen az, amit csinálsz. Többször +2*< 1(0 812' 0(* $ meg magunknak ezeket a gondolatokat, hiszen
bemész és nem sikerül, majd mikor igen, 62.$7 -É76=277 '$5$%2.$7 a szerepünk sem unatkozik. Az idősebb
akkor megjegyzed, de másnap lehet, újból (67e5ĝ/ (67e5(" Pásztorral már sokszor találkoztam színpadon
nem úgy szerepelsz, ahogy szeretnéd. Ezt a Tovább kell lendülnünk a fáradtságon, mert szemtől szemben is, olyan még nem volt, hogy
körforgást el kell fogadni. Nem könnyű, de nem tehetjük meg azokkal a nézőkkel, akik ő unatkozott volna, így én sem tehetem.
megéri. A konstans elégedettség gyanús. először látják ezt az előadást, hogy rosszabb
darabot kapjanak, mint aki ezt valamikor már +$ 0É67 $/$.Ì7+$71É/
0(/<,. 1$*<2%% .,+Ì9É6 megtekintette. Nem akarom elhazudni ezt a $ 3É/ 87&$, ),Ô.%$1 .,
.$0(5$ (/ĝ77 -É76=$1, 9$*< kérdést, van olyan, mikor azt érezzük, hogy /(11( $= e6 0,e57"
6=Ì1+É=%$1 6=(5(3(/1," ezt nem bírjuk megcsinálni, annyira fáradtak Nincs ilyen vágyam. Azt szívesen
Egy színész feladata az, hogy megértsen egy vagyunk. Ez a gondolat az utolsó pillanatig ott kipróbálnám, hogy egyszer bedobjuk egy
embert, tudjon valaki más agyával, szívével tanyázhat a fejünkben, de amint feljön a fény, kalapba a szerepeket előadás előtt, és