Page 20 - 01-40_nyomdai.pdf
P. 20

NÉGYSZEMKÖZT
                                 /HKR]]XN D FVLOODJRNDW D] ËJE×O


      EMBER MÁRK:






      ¨1Ʃ0 ƿDŽǍǂǖ. NJǍ<NJƧѼ/™




       $ 3£/ 87&$, ),¼. ,'·6(%% 3£6=725$ &6$. (*< «9(
       ',3/20£=277 $ 6=¯10½9«6=(7,1  '( 5¸*7¸1 .$0(5£.
       «6 .¸=¸16«* (/« £//7  (0%(5 0£5..$/  $ 9¯*6=¯1+£=
       0½9«6=«9(/ «6 $= 2/7£5, &6$-2. (*<,. )·6=(5(3/·-«9(/
       %(6=«/*(77¾1. $     6$-7µ)(6=7,9£/21





       MELYIK ÉRZELMET ÉLED MEG
       /(*(5ĝ6(%%(1 $ 6=Ì13$'21"
       Az osztályban tizennégyen voltunk a
       Színművészetin, ebből tizenegy fiú, három
       lány, így viszonylag nehéz volt olyan
       jeleneteket összehozni, ahol csajokkal
       tudtunk játszani. Mindenki velük szeretett
       volna dolgozni, praktikus ember lévén,
       azt mondtam, hogy én inkább olyan
       emberekkel fogok együtt jelenetet csinálni,
       akik ráérnek. Tehát nem várok a lányokra.
       Ezért, négy év alatt az egyetemen nem
       volt szerelmes jelenetem. A Vígszínházban
       volt először, amikor Lysandert játszottam
       Szilágyi Csenge mellett, ő Hermia, vele
       tudtam először szerelemet alakítani a   gondolkodni, majd ezt megmutassa a nézőknek.
       színpadon. Éppen ezért ez az érzés a   A néző és a színész között is csapatmunka
       szerelem, amit most nagyon szeretek, mert   kell, hogy legyen. Ti elfogadjátok, hogy én egy
       nagyon ritkán tudtam eddig játszani.  szerepet játszom, én meg elfogadom, hogy ti jó
                                         esetben elhiszitek mindezt. A filmkészítésnél
       0,1',* 6=(5(7('                   viszont a publikum helyett a kamera van. Ez
       $ 081.É'$7"                       olyan, mintha egy nézőnek kéne hitelesen
       Nem. Szerintem nincs olyan munka, amit   megmutatnom, hogyan tudok a szereppel
       mindig lehet szeretni. Ha valaki ezt mondja,   azonosulni. Ilyenkor nem használhatok olyan
       ott kamuszag érződik a levegőben. Sőt, ha   gesztusokat, mint mikor ezer szemlélő előtt
       nem lennének olyan részei, amiket nem   játszom, mert annál sokkal intimebb a szituáció.
       kedvelek, akkor nem is lennének igazán   Pályakezdőként, úgy gondolom, szerencsém
       értékesek azok, amiket pedig nagyon szeretek.   van, hogy eddig sokat forgathattam. De egy
       Egy próbafolyamat két hónap, ez alatt az idő   biztos, hiányzott a színház, mikor a kamerák
       alatt mindig azzal találkozol, hogy ez sem jó,   előtt játszottam, és most, hogy sok a színház,
       az sem jó, folyamatos küzdelem. Merni kell   legalább annyira hiányzik a forgatás.  kezdődik az előadás, be kell lépni a színpadra,
       rossznak lenni, mert így juthatsz el oda, hogy                       egyszerűen átkattanunk. Nem engedhetjük
       végül jó legyen az, amit csinálsz. Többször   +2*< 1(0 812' 0(* $    meg magunknak ezeket a gondolatokat, hiszen
       bemész és nem sikerül, majd mikor igen,   62.$7 -É76=277 '$5$%2.$7   a szerepünk sem unatkozik. Az idősebb
       akkor megjegyzed, de másnap lehet, újból   (67e5ĝ/ (67e5("           Pásztorral már sokszor találkoztam színpadon
       nem úgy szerepelsz, ahogy szeretnéd. Ezt a   Tovább kell lendülnünk a fáradtságon, mert   szemtől szemben is, olyan még nem volt, hogy
       körforgást el kell fogadni. Nem könnyű, de   nem tehetjük meg azokkal a nézőkkel, akik   ő unatkozott volna, így én sem tehetem.
       megéri. A konstans elégedettség gyanús.  először látják ezt az előadást, hogy rosszabb
                                         darabot kapjanak, mint aki ezt valamikor már   +$ 0É67 $/$.Ì7+$71É/
       0(/<,. 1$*<2%% .,+Ì9É6            megtekintette. Nem akarom elhazudni ezt a   $ 3É/ 87&$, ),Ô.%$1  .,
       .$0(5$ (/ĝ77 -É76=$1,  9$*<       kérdést, van olyan, mikor azt érezzük, hogy   /(11( $= e6 0,e57"
       6=Ì1+É=%$1 6=(5(3(/1,"            ezt nem bírjuk megcsinálni, annyira fáradtak   Nincs ilyen vágyam. Azt szívesen
       Egy színész feladata az, hogy megértsen egy   vagyunk. Ez a gondolat az utolsó pillanatig ott   kipróbálnám, hogy egyszer bedobjuk egy
       embert, tudjon valaki más agyával, szívével   tanyázhat a fejünkben, de amint feljön a fény,   kalapba a szerepeket előadás előtt, és
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25