Page 12 - 01-32_nemvagott.pdf
P. 12

PONT TE           $ URYDWRW D 1HP]HWL 7HKHWVËJ 3URJUDP  D] (PEHUL (U×IRUUÃVRN
                                 0LQLV]WËULXPD  ËV D] (PEHUL (U×IRUUÃV 7ÃPRJDWÃVNH]HO× WÃPRJDWMD

       %DQžQE°O Q\HUW






       NL '16 W NRQ\KDL





       HV]N³]³NNHO







       GFP-VEL VALÓ MARKEREZÉS, SZEKVENÁLÁS,
       PRIMER TERVEZÉS, PCR-EZÉS, FLUORESZCENS
       MIKROSZKÓPIA, ELEKTROFORÍZIS – EGY ÁTLAGOS
       9«*=·6 (*< £7/$*26 *,01£=,80%$1 62+$
       1(0 +$//-$ (=(.(7 $ )2*$/0$.$7
       =6,&+/$ /(9(17«9(/  $ =8*/µ, 7(/(., %/$1.$
       *,01£=,80 7$18/µ-£9$/ %(6=«/*(77(0
       AKI EGY KÜLÖNLEGES KÍSÉRLETSOROZAT
       RÉSZESEKÉNT MÁR SZAKAVATOTT
       $ 1¸9«1<«/(77$1%$1





       Levente egészen kicsi volt még, amikor
       szobájában mindenütt őslénytannal
       foglalkozó könyvek hevertek. Amikor az
       óvónéni meglátogatta a családot, az 5 éves
       Levitől hallhatta először néhány kihalt faj
       tudományos, latin nevét. Később az őslények
       és dinoszauruszok helyett a növénybiológia
       és a növényélettan kezdte el foglalkoztatni.  során helyi növényeket és állatokat kellett   növelik, és így a világon előforduló  éhezés
                                         meghatározni, de volt, amikor az aggteleki   csökkenthető” – mondta el Levente.
       „A Teleki Blanka Gimnáziumban biológia   csepkőbarlangban kutattak. Soltész András
       tagozatos osztályba járok. Úgy érzem, hogy   tanár úr itt figyelt fel az ifjú tehetségre,   Levente azt is elárulta nekünk, hogy a
       egy nagyon inspiratív környezet, ahol nagyon   és segített neki egy pályázaton keresztül   növények valóban képesek érezni. Vannak
       sok szakmai segítséget kaptam a tanáraimtól.   bekerülni az ELTE Természettudományi   olyan fák, amelyeknek levelei zene hatására
       Kovácsné Stummer Valéria, aki már sajnos   Karának különleges kísérletsorozatába,   elkezdenek táncszerű mozdulatokat
       nyugdíjba vonult, nagyon sok olyan kötetet   ami csaknem egy éven át egy PhD és   végezni. Sőt, szeretni is képesek! Egyszer,
       és feladatot ajánlott, amivel bővíteni tudtam   egy MsC hallgató vezetésével zajlott.  egy ismerősöm szobanövénye haldokolni
       a tudásomat. Az új biológiatanárom, Soltész                          kezdett. Sokat simogatta, beszélt hozzá,
       András tanár úr is sokat segít most, ugyanis   „Az egyetemi kutatás lényege a   dícsérte a növényt. Hamarosan egy
       biológia és kémia emelt érettségire készülök.   növénykutatásba való mélyebb belelátás   hatalmas bibét kezdett el növeszteni az
       Félévente rendezik meg a Tudományok   és a ritkább laboreszközökkel való munka   ágya felé. Egyre szebbé és színesebbé vált,
       Napját, ahol legutóbb egy barátommal,   megismerése volt. Nagyon tetszett, ahogyan   mintha megköszönte volna a törődést.
       Hetesi Imrével közösen banánból és eperből   kutatók és diákok közvetlenül, kötöttségektől
       nyertünk ki DNS-t konyhai eszközökkel.”   mentesen dolgoztak együtt” – Leventéék itt   Leventének célja, hogy az ELTE
                                         leginkább az árpanövények agrobaktérium-  Természettudományi Karán tanulhasson
       A gimnáziumban a tematikus tudományos   törzsének transzformálásával foglalkoztak,   tovább a májusi érettségi után, és az
       napok mellett minden évben tartanak   amely egy különleges génmódosítási folyamat.  ottani egyetemi újságba publikálhasson
       terepgyakorlatokat, csakúgy, mint                                    jövőbeli agrokutatásairól. Lehet, hogy
       az egyetemek természettudományi   „Géneket juttatunk be ezekbe a     néhány év múlva híres kutatóként
       karain. Az ország különböző pontjain   növényekbe. Megbizonyosodtam róla,   fogunk újra hallani róla.
       megszervezett eseményeken Levente   hogy a génmanipulációra szükség
       kiemelkedően szerepelt. Az itteni túrák   van, mert a termelési hozamot                   (Lami Krisztofer)
       12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17