Page 15 - due_tallozo_interaktiv_2017_majus_junius_uj
P. 15

pont te





 Háttérből   Petrity Dorka:



 a reflektorfénybe:  önmárka táska formában

















                                                                             Dorka 2012-ben alapította
                                                                             meg a Dorkapetrity
                                                                             márkát és ezzel együtt egy
                                                                             vállalkozásba kezDett.
                                                                             Saját tervezéSű táSkái
                                                                             éS kiegéSzítői mára már
                                                                             egy SzéleSkörű, hűSégeS
                                                                             vásárlóközönséget
                                                                             teremtettek a márka
                                                                            és ezáltal a fiatal
                                                                            tervezőnő köré.

                                                                             amellett hogy újszerű legyen fontos
                                                                             személyességet is belevinni a munkájába.
                                                                              „A márka idén nyáron lesz 5 éves ez
                                                                             idő alatt rengeteg POP-UP Store-t tudunk
         Dorka alapvetően sosem volt divatőrült   – tette hozzá. Ezeken felül a fiatal tervező   magunk mögött, tavaly előtti évben
        és a végzettsége sem ehhez kapcsolódik,                              nyitottuk meg az első üzletünket, majd
                                          egy blogot is vezet a márka életéről.
        mégis meglátta a jövőjét az eleinte csak                             ezt követően átköltözünk egy másik saját
                                          „Az emberek szeretnek bele látni egy
        hobbiként űzött szakmában. „A bőrrel   vállalkozásba, egy márkába. Azt gondolom,   üzletbe. Idei évtől a márka jelen van az
       véletlenül kerültem kapcsolatba, egy   hogy az egy tökéletes fórum arra, hogy   amerikai piacon is.” – sorolta büszkén a
       zsák hulladék bőr volt, ami elindította                               mérföldköveknek számító eseményeket,
                                           közelebb kerüljek a vásárlóimhoz.”
       a fantáziámat, a vállalkozás pedig a                                  amelyek sokban hozzájárultak a sikerhez.
                                           – indokolja a szükségességét.
       végzettségemnek volt köszönhető.” –                                    Érdekes megfigyelni azt, hogy egyre
                                            A márka építése és a tervezés egy
       osztotta meg a kezdő löketét. Kezdetben   egész emberes munka, Dorka mondhatni   inkább kereslet van a designer termékekre
       ruhatervezésben gondolkozott, de    éjjel-nappal ezzel foglalkozik, akár csak   a mai fiatalság körében, amire Dorka
       később, mikor rájött mennyire kreatívan   fejben, akár tevőlegesen. „A termékek   nagyon pozitív előjellel hivatkozik. Éppen
       fel tud dolgozni egy halom hulladék   magyarországi varrodánkban készülnek,   ez az egyik olyan tényező, ami motiválhat
       bőrt és először magának vart meg    ahol szakértő kezek dolgoznak rajtuk.”   bárkit arra, hogy hasonlóképpen kövesse
       egy nagyobb táskát ráeszmélt, hogy   – meséli. A többnyire táskákat kínáló   az álmait, még akkor is ha buktatókkal teli
       talán ezzel kellene foglalkoznia.   vállalkozás kollekcióiban feltűnnek   út vezet odáig. „Nagyon nehéz belevágni
         A gazdálkodás és menedzsment      Dorka által készített kiegészítők is,   egy saját vállalkozásba Magyarországon.
       tanulmányaival párhuzamosan autodidakta                              Aki belevág annak tudnia kell, hogy
                                           nyakláncok, karkötők, akár övek.
       módon kezdett bele a tervezésbe. A                                   rengeteg időre, pénzre és energiára van
                                             Kimondottan példaképe nem volt
       kialakulófélben lévő kis vállalkozás                                 szüksége ahhoz, hogy a vállalkozása
                                           és nincs is a szakmán belül, szeret a
       hírverése eleinte annyiban nyilvánult meg,                           működjön. Nem elég egy jó designer,
                                           saját feje és gondolatai után menni.
       hogy Dorka hortda a termékeit és az utcán                            kell mögé egy olyan csapat, akik a
                                           „A termékeink teljes egészében
       sokan megállították és megkérdezték, hogy   engem tükröznek, azt hiszem minden   vállalkozás minden szegmensét ismerik.
       hol vette a táskáját. „Alapvetően hiszek                             Akik tanulták a divat szakmát általában
                                           kollekciómban látom az adott lelki
       abban, hogy ha szájról-szájra terjed a márka   állapotomat. Nem idomulok a divathoz,   bekorlátozódnak az iskolapadban tanult
       jó híre, az sokat segít. Természetesen mi   ám persze szeretek napra kész lenni az   dolgokba, ám azt gondolom, hogy nagyon
       is reklámozunk, ám nem fordítunk erre   aktuális trendeket illetően.” – mondja   kell álmodni és merni kell megvalósítani
       konkrét összegeket, alapvetően a tipikus   utalva arra, hogy végülis egy tervezőnek   a dolgokat.” – erősíti meg Dorka is.
       socail media felületeket használjuk mi is.”                                              (Palotás Zsuzsi)
                                                                                                          15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20