Page 20 - 01-32.pdf
P. 20
,,
KRESZTEZODÉS
$ URYDWRW D] 25). 2UV]ÃJRV %DOHVHWPHJHO×]ËVL %L]RWWVÃJ WÃPRJDWMD ORFK
BIZ O T T S Á G
Biciklire fel!
O R S Z Á G O S
B A LE S E T M E G EL Z É SI
Tarts 1,5 méter oldaltávolságot!
kampány
$ .¸=/(.('«6 0,1'(11$3-$,1. 6=(59(6 5«6=«7 .«3(=, $ )2/<$0$726$1 )(-/·'·
INFRASTRUKTÚRA EGYRE NAGYOBB TÁVOLSÁGOKAT KÉPES ÁTÍVELNI, DE SOSEM SZABAD
0(*)(/('.(=1, $ .¸=/(.('«6 (*<,. 5«6=79(9· &623257-£5µ/ 6(0 +,6=(1 (= ,6
$ .¸/&6¸1¸6 2'$),*<(/«6(1 $/$38/ 5«9«6= 0£5,866=$/ $= $.7¯9 0$*<$5256=£*«57
)(/(/·6 .250£1<%,=7266$/ %(6=«/*(77¾1. $ .(5«.3£5262. 9«'(/0«1(.
)217266£*£5µ/ $ f7$576 0«7(5 2/'$/7£92/6£*27 v .$03£1< .$3&6£1
MI AZ A „TARTS 1,5 MÉTER mindenkinek ajánlom. Ha valaki a 1,5 méter ebben az időszakban egymillió lakosra
OLDALTÁVOLSÁGOT!” KAMPÁNY? előzési oldaltávolságra rákeres, megtalálja vetítve 49 volt. Ha erre az átlagra le
A magyar KRESZ-ben – ahogy sok más ezeket a filmeket például Szabó Győzővel, tudnánk szorítani a halálos közlekedési
országban – az szerepel, hogy az autósnak a Ganxsta Zolival, Harsányi Leventével, balesetek számát, akkor Magyarországon
kerékpárost a „megfelelő oldaltávolsággal” vagy Gál Kristóffal és Győrfi Pállal. 150 ember életben maradhatna minden
kell előzni. Ezzel az a probléma, hogy egyes esztendőben. A legjobb országok
mi határozza meg azt, hogy mekkora a MI A CÉLJA A PROGRAMNAK? Izland, Dánia, Hollandia, itt a számok 30
megfelelő oldaltávolság? Ezt az autós dönti MAGYARORSZÁGON alattiak és 30 körüliek, ehhez viszonyítva
el, viszont a biciklis az elszenvedője. Ezért MENNYIRE GYAKORIAK 300-350 életet lehetne megmenteni.
az utóbbi időben több országban bekerült A BICIKLIS BALESETEK?
a KRESZ-be a módosított javaslatok közé, Ha nemzetközi összehasonlításban nézzük, Magyarországon évente átlagosan 70 kerékpáros
hogy a kerékpárosok esetében az előzési akkor Magyarországon nem kifejezetten hal meg az utakon. Ez kicsit magasabb az Unió
oldaltávolság 1,5 méter legyen, vagyis amikor a biciklis balesetek gyakoriak, hanem a átlagnál. A 1,5 méteres előzési oldaltávolságnak,
egy autó megelőz egy kerékpárost, azt 1,5 közlekedési balesetek száma viszonylag illetve a KRESZ-módosító csomagnak az
méter oldaltávolsággal tegye. Legutóbb magas. Az 1990-es években 2400 körül volt a célja, hogy biztonságosabban lehessen
Németországban fogalmazták át, ahol az egy év alatt közlekedési balesetben közlekedni, tovább csökkenjen a balesetek
szigorúbb, országúton 2 méter, városon elhunytak száma, ahhoz képest a 2010-es száma. Ezekkel a javaslatokkal a kerékpáros,
belül 1,5 méter előzési oldaltávolságot írtak évekre ez a szám 600 és 640 közé esik. gyalogos és autós közlekedők biztonságát
elő. Mi pedig még közlekedésbiztonsági Ez egész jó fejlődés. Ugyanakkor látjuk, szolgáljuk. Azonban nem elég a szabályozás,
filmeket is készítettünk a témában, hogy az uniós országoknak az átlaga az emberek figyelmét is fel kell hívni rá.
20