Page 20 - 01-32.pdf
P. 20

,,
           KRESZTEZODÉS
                                 $ URYDWRW D] 25). 2UV]ÃJRV %DOHVHWPHJHO×]ËVL %L]RWWVÃJ WÃPRJDWMD  ORFK
                                                                                                           BIZ O T T S Á G


      Biciklire fel!
                                                                                                 O R S Z Á G O S
                                                                                             B A LE S E T M E G EL  Z É SI






      Tarts 1,5 méter oldaltávolságot!





      kampány







       $ .¸=/(.('«6 0,1'(11$3-$,1. 6=(59(6 5«6=«7 .«3(=,  $ )2/<$0$726$1 )(-/·'·
       INFRASTRUKTÚRA EGYRE NAGYOBB TÁVOLSÁGOKAT KÉPES ÁTÍVELNI, DE SOSEM SZABAD
       0(*)(/('.(=1, $ .¸=/(.('«6 (*<,. 5«6=79(9· &623257-£5µ/ 6(0  +,6=(1 (= ,6
       $ .¸/&6¸1¸6 2'$),*<(/«6(1 $/$38/  5«9«6= 0£5,866=$/  $= $.7¯9 0$*<$5256=£*«57
       )(/(/·6 .250£1<%,=7266$/ %(6=«/*(77¾1. $ .(5«.3£5262. 9«'(/0«1(.
       )217266£*£5µ/  $ f7$576     0«7(5 2/'$/7£92/6£*27 v .$03£1< .$3&6£1





















      MI AZ A „TARTS 1,5 MÉTER           mindenkinek ajánlom. Ha valaki a 1,5 méter   ebben az időszakban egymillió lakosra
      OLDALTÁVOLSÁGOT!” KAMPÁNY?         előzési oldaltávolságra rákeres, megtalálja   vetítve 49 volt. Ha erre az átlagra le
      A magyar KRESZ-ben – ahogy sok más   ezeket a filmeket például Szabó Győzővel,   tudnánk szorítani a halálos közlekedési
      országban – az szerepel, hogy az autósnak a   Ganxsta Zolival, Harsányi Leventével,   balesetek számát, akkor Magyarországon
      kerékpárost a „megfelelő oldaltávolsággal”   vagy Gál Kristóffal és Győrfi Pállal.  150 ember életben maradhatna minden
      kell előzni. Ezzel az a probléma, hogy                                egyes esztendőben. A legjobb országok
      mi határozza meg azt, hogy mekkora a   MI A CÉLJA A PROGRAMNAK?       Izland, Dánia, Hollandia, itt a számok 30
      megfelelő oldaltávolság? Ezt az autós dönti   MAGYARORSZÁGON          alattiak és 30 körüliek, ehhez viszonyítva
      el, viszont a biciklis az elszenvedője. Ezért   MENNYIRE GYAKORIAK    300-350 életet lehetne megmenteni.
      az utóbbi időben több országban bekerült   A BICIKLIS BALESETEK?
      a KRESZ-be a módosított javaslatok közé,   Ha nemzetközi összehasonlításban nézzük,   Magyarországon évente átlagosan 70 kerékpáros
      hogy a kerékpárosok esetében az előzési   akkor Magyarországon nem kifejezetten   hal meg az utakon. Ez kicsit magasabb az Unió
      oldaltávolság 1,5 méter legyen, vagyis amikor   a biciklis balesetek gyakoriak, hanem a   átlagnál. A 1,5 méteres előzési oldaltávolságnak,
      egy autó megelőz egy kerékpárost, azt 1,5   közlekedési balesetek száma viszonylag   illetve a KRESZ-módosító csomagnak az
      méter oldaltávolsággal tegye. Legutóbb   magas. Az 1990-es években 2400 körül volt   a célja, hogy biztonságosabban lehessen
      Németországban fogalmazták át, ahol   az egy év alatt közlekedési balesetben   közlekedni, tovább csökkenjen a balesetek
      szigorúbb, országúton 2 méter, városon   elhunytak száma, ahhoz képest a 2010-es   száma. Ezekkel a javaslatokkal a kerékpáros,
      belül 1,5 méter előzési oldaltávolságot írtak   évekre ez a szám 600 és 640 közé esik.   gyalogos és autós közlekedők biztonságát
      elő. Mi pedig még közlekedésbiztonsági   Ez egész jó fejlődés. Ugyanakkor látjuk,   szolgáljuk. Azonban nem elég a szabályozás,
      filmeket is készítettünk a témában,   hogy az uniós országoknak az átlaga   az emberek figyelmét is fel kell hívni rá.
       20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25