Page 4 - untitled
P. 4

ZOOM
                                 $ YLOÃJ HJ\ GDUDEMD QDJ\RQ NØ]HOU×O








       Mit tegyünk, ha ismét





       online oktatás lenne?











       AZ ELMÚLT MÁSFÉL ÉV MINDENKI SZÁMÁRA NEHÉZ VOLT. MEGVISELTEK
       0,1.(7 $ .25/£72=£62.  %(6=½.¾/7(. $ 7£56$6 .$3&62/$7$,1.
       9$/$0,17 $ 7£92.7$7£6 $ +«7.¸=1$3-$,1. 5«6=( /(77  0267 3(',*
       $ /(*5266=$%% (6(7%(1 (/.«3=(/+(7·  +2*< ¼-5$ 1(.,)8781.
       ENNEK A KÖRNEK A DELTA VARIÁNS MIATT.








       Készüljünk fel arra a remélhetőleg be nem
       következő esetre, hogy a következő tanév
       során valamikor ismételten átállunk online
       vagy hibrid oktatásra. Fel kell tennünk a
       kérdést: miben tudnánk változtatni/fejlődni,
       hogy könnyebé tegyük a mindennapjainkat?
       LEGYÜNK MEGÉRTŐBBEK,
       SEGÍTŐKÉSZEBBEK
       A MÁSIKKAL!
       Nem csupán nekünk, diákoknak okoztak
       nehézségeket a digitális tanórák, hanem
       az oktatóinknak és a szüleinknek is. Nekik   időre álljunk fel a gép elől. Ezáltal   tanácsért. Léteznek segélykérő vonalak
       hirtelen kellett megismerkedni a különböző   jobban fogunk tudni koncentrálni, és   is, ahol mentálhigiénés szakemberek
       platformokkal és alkalmazkodni hozzájuk.   könnyebben fog menni a tanulás.  próbálnak az adott helyzetben segítségére
       Emiatt legyünk velük türelmesebbek, mert az                          lenni annak, aki hozzájuk fordul.
       átállás nekik nehezebben megy, mint nekünk,   TARTSUK EGYMÁSSAL
       digitális bennszülötteknek. Ha kell, üljünk le   A KAPCSOLATOT!      SEGÍTSÜK SORSTÁRSAINKAT!
       velük, és magyarázzuk el nekik, hogy melyik   A kapcsolattartás ez időszak alatt   Egyik legfontosabb tanulság, amit
       alkalmazás mire való, hogyan kell használni.  létfontoságú. A bezártságot kicsit   levonhattunk, hogy nem minden iskola
                                          ellensúlyozza, ha az online térben keressük   és háztartás tudott egyformán átállni
       NAPI RUTIN: VÉGEZZÜNK              egymást. Tanulói csoportokat is létre lehet   digitálisra. A szülőknek a munkát össze kellett
       RENDSZERES TESTI ÉS                hozni, ahol meg lehet beszélni egy-egy   egyeztetni a digitális órarenddel, sokan
       SZELLEMI MOZGÁST!                  beadandót. Ez is egy módja tud lenni, hogy   kevésbé tudnak segíteni gyermeküknek
       Sajnos az elmúlt két tanévben rá voltunk   tartsuk a kapcsolatot a barátainkkal.  a tanulásban. Így sok helyen lemaradást
       kényszerítve, hogy a gépeink előtt töltsük                           okozott a távoktatás, és a már meglévő
       az időnk nagy részét. Emiatt sokunknál   NE FÉLJ SEGÍTSÉGET KÉRNI!   intézmények közötti különbségek is
       jelentkeztek egészségügyi gondok,   Sokakat a bezártság, illetve a nehezített   jobban kiélezőtek. Sok olyan weboldal,
       mint a hát- és nyaki fájdalom vagy a   életkörülmények még megviseltebbé   applikáció van, ahol a gyakorlóanyagok
       szemromlás. Ezeket meg lehet előzni, ha   tettek. Depresszió, szorongás vagy egyéb   ingyen elérhetővé váltak, nemcsak játékos
       testileg és lelkileg is frissek maradunk.   tanulási nehézség segítségére a Pedagógiai   tananyagfeldolgozásra, hanem magyarázatra
                                          Szakszolgálatok elérhetőek, az ott dolgozó   is (pl: Matek Oázis, OkosDoboz).
       Alakítsunk ki egy rendszert, amiben   pszichológusok és gyógypedagógus
       megtervezzük a napjainkat, és időről   szakemberekhez lehet fordulni segítségért,           (Németh Máté)
       4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9