Page 9 - untitled
P. 9

PRESS OF














                                          van ez másképp. Talán maga a tény, hogy   moziban a filmek elé és a tévében a műsorok
                                          egyáltalán át lehet ugrani, azt sugallja, hogy át   közé, akkor ezek a cégek ugyanúgy csődbe
                                          akarjam ugrani, és az 5 másodperc kötelező   mennének, mint a YouTube és a youtuberek,
                                          megtekintéshez (már amennyiben meg   ha nem lennének reklámok a videókon.
                                          akarjuk nézni a videót is utána) képest a 15
                                          másodperc már kibírhatatlannak tűnik, míg a   Biztos ugyanígy van ezzel a Facebook is, az
                                          moziban 15-20 perc előzetest egy mukk nélkül   utóbbi időben ugyanis a Facebook felületén is
                                          ülök végig. De valószínűleg az is benne van,   megjelentek a videókon hirdetések. Ráadásul
                                          hogy 15 másodperc vagy főleg egy félperces,   még csak nem is átugorható hirdetések! És
                                          egyperces reklámfilm végignézése mondjuk   többségében nem is 5 másodpercesek. Nem
                                          egy négyperces zenés videóért nem igazán   nézek sok videót Facebookon, többnyire
                                          éri meg. Ha másfél percig reklámot nézek,   csak főzős videókat, de ha az egyiknek
                                          aztán négy percig azt a tartalmat, amiért   a közepébe belevág egy hirdetés, akkor
                                          rákattintottam a videóra, majd ismét reklámot,   általában lejjebb tekerek és abbahagyom
                                          akkor nem volt sok értelme felmenni erre az   a videó nézését. Nem élvezem ezeket
                                          oldalra, hiszen kábé ugyanolyan arányban   a reklámokat nézni, főleg, ha már vagy
                                          nézek olyan tartalmat, ami tényleg érdekel, és   háromszor láttam őket, de ahhoz képest, amit
                                          olyat, ami egyáltalán nem, sőt, idegesít. Míg   a tévében nyomnak le főműsoridőben, ezek
                                          a moziban 15-20 perc reklám és előzetes (az   a facebookos kis reklámfilmek semmik.
                                          előzeteseket egyébként sokkal jobban élvezem
                                          nézni, mint a reklámokat, és hasznosabbak   Természetesen létezik megoldás az idegesítő
                                          is, ha találok közöttük olyan filmet, ami   reklámokra: egy adblocker, amit nemrég én
                                          tetszik) után egy másfél-kétórás, megszakítás   is letöltöttem. Erre főként az motivált, hogy
                                          nélküli film következik, amit tényleg élvezek   már igazán nagyon elegem volt a rengeteg
                                          nézni (jó esetben), és a tévében is sokszor   YouTube-reklámból, és tanulás közben, amikor
                                          vetítenek megszakítás nélkül filmeket.  zenét hallgatok, nem tudom egyik számot
                                                                            a másik után meghallgatni. Én az Adblock
                                          El kell ismerni azonban azt is, hogy a   Plust használom, amit Google Chrome-ban
                                          mozihoz mégiscsak pénzért vesszük   kiegészítőként lehet letölteni, teljesen ingyenes.
                                          a jegyet, és a tévéért is fizetünk, míg a   Elég jól működik, a YouTube- és a Facebook-
                                          YouTube egy teljesen ingyenes szolgáltatás,   reklámokkal mind kikezd, legalábbis én,
                                          és a tartalom készítőinek, a YouTube-  amióta letöltöttem, nem láttam reklámot
                                          videósoknak is ugyanúgy ki kell fizetniük a   egyik felületen sem. A weboldalakon, képben
                                          villanyszámlát, mint bármely másik dolgozó   megjelenő hirdetéseket nem feltétlenül tünteti
                                          embernek. Mondjuk ez a mozi-tévé-YouTube   el, de ezek engem annyira nem idegesítenek.
                                          összehasonlítás elég ironikus – az, hogy a   A legrosszabbak mindig a videóban
                                          moziban és a tévében sokkal hosszabb és   megjelenő reklámok, és ezekre jó gyógyír,
                                          átugorhatatlan reklámokkal találkozunk,   úgyhogy szívesen ajánlom mindenkinek.
                                          pedig fizetünk, lehet, hogy ez alapján akkor
                                          oda egyáltalán nem kellenének reklámok.
                                          Csakhogy ha nem raknának reklámokat a





















                                                                                                            9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14