Page 3 - due_tallozo_interaktiv_2019_december.pdf
P. 3

HELLO BROTHER










                                     Az ünnepek közeledtével az az
                                     érzésem, sőt, egyre szilárdabb, 26 évnyi
                                      kitartó megfigyelés alapján kialakuló
                                      meggyőződésem, hogy mi, emberek mindig
                                      mindent túltolunk. Mint kezdő elektromos
                                      rollerező a két méter után beriasztó Lime-ot.

                                      Itt van például a vásárlás. Pár évvel ezelőtt
                                      megjelent a Black Friday, az Amerikától
                                       majmolt ultrakapitalista őrület. A
                                       tengerentúlon ezeken a napokon rituálisan
                                       tapossák el egymást a hálaadásra és a
                                       karácsonyra hagyományosan új hoverboard
                                       vásárlásával készülő amerikaiak,   a klímaválság
                                                                        által keltett jövőfélelem. Ahol az ember fél,
                                       szerencsére ezt a szokást – egyelőre –   mert érzi, hogy ahogy él, az rossz és pazarló,
                                       meghagytuk nekik. Ám, ahogy minden, az
                                       évek során ez is (d)evolválódik: mostmár   hogy a világ jelen formájában generációkon
                                                                         belül megszűnhet létezni, a kényelmes nyugati
                                        a Black Friday-hétvége (?) teljesen alap,   életszínvonallal együtt, de közben az autógyártók
                                        de nem ritka a Black Friday-hét, sőt, most
                                        kapaszkodj meg, a Black Friday-hónap is.   és divatcégek által diktált elvárások sokkal
                                                                         erősebben hatnak a mindennapi döntéseire.
                                        Csak merem remélni, hogy az ember van
                                        elég bátor a következő szintre emelni a
                                        Black Friday-életérzest és 2022-t az Úr Black   Ahol az ember Greta Thunbergről és erdőtűzben
                                        Friday évének nevezzük el, és egész évben   elpusztuló koalákról szóló videókat osztogat a
                                        98-99÷-os kedvezmények várják majd a   Facebookon, majd beszáll a városi terepjárójába,
                                        SALE (sasa lele) feliratra szomjazókat.  bekapcsolja az ülésfűtést, 45 percet áll a
                                                                          dugóban, hogy egy újabb jelentéktelen és
                                         Olyan világban élünk, ahol egyszerre hajtják   vacakot vásárolhasson a Black Friday-hétvégén.
                                         az embert a pszichopata reklámszakemberek
                                         által kiötlött TV-reklámok és óriásplákátok,   Túltoltuk, Béláim – mondaná a tanácselnök.
                                                                                                    (Berei Dániel)
                                         illetve az ebből fakadó konzumidiotizmus, és




























       IMPRESSZUM • DUE Tallózó – Válogatás az ország diáklapjaiból
       A DUE Médiahálózat és a DUE Médiaügynökség havilapja • 2019. december, XXI. évfolyam, 10. szám • Lapmenedzser: Zala Orsolya • Főszerkesztő: Berei Dániel •
       Rovatvezetők: Szalai Boglárka (Press of), Kobl Adrienn (Pont te), Novák Henrietta (Tudós csajok), Szalai Boglárka (Kultúra), Vadász Viola (Vlog-túra) • Decemberi
       szerzőink: Bezzeg Hanna,  Bihari Bernadett Luca, Bodor Júlia, Kobl Adrienn, Kozma Lilla, Lami Krisztofer, Novák Henrietta, Panulin Boglárka, Pap Rebeka, Payer Réka,
       Szalai Boglárka, Vadász Viola, Vida Zsanka • Kiadja a DUE Produceri Iroda Kft. és a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete • Levelezési cím: 1583 Budapest,
       Pf. 14. • Telefon/fax: +36 1 222 8213 • Hirdetésfelvétel: DUE Médiaügynökség, 1148 Budapest, Örs vezér tere 11. • Tel.: +36 1 220 5844 • E-mail: tallozo@due.hu • Honlap:
       www.due.hu • A DUE Tallózó olvasható az interneten is: www.duetallozo.hu
       Nyomdai előkészítés: ArtCentrum • Nyomda: Pauker Nyomda • Nyilvántartási szám: 3.4.1/891/1999 • ISSN 1585-5201 • Megjelenik évente nyolcszor. • A lapot a
       DUE Médiaügynökség terjeszti ingyenesen a DUE Rádió Országos Iskolarádió Hálózatának 350 iskolájában, és további 500 oktatási intézményben. • A DUE Mé-
       diahálózathoz a diáklapot beküldő szerkesztőségek automatikusan hozzájárulnak az utánközléshez, a cikkek rövidítéséhez, stilizálásához. • Az iskolaújságokból
       átvett publikációk tartalmáért a DUE Tallózó nem vállal felelősséget.
                                                                                                           3
   1   2   3   4   5   6   7   8