Page 31 - Tallozo_01-36.pdf
P. 31
ZOOM
$ YLOÃJ HJ\ GDUDEMD QDJ\RQ NØ]HOU×O
Van beleszólásod!
Játékos ismerkedés a politikával FOTÓ: DUE/SZALAI BOGLÁRKA
Idén 7. alkalommal rendezték meg
a „Van beleszólásod!” Parlamenti
Ifjúsági Napot, aminek célja,
hogy a fiatalabb generáció
NØ]HOHEEU×O PHJLVPHUNHGKHVVHQ
a demokráciával, megtanuljon
beleszólni a róluk szóló döntésekbe
ËV DNWÏYDQ UËV]W YHJ\HQ D] ×NHW
ËULQW× ÞJ\HN PHJROGÃVÃEDQ
300 középiskolás diák tehette
fel kérdéseit hazai és európai
SDUODPHQWL NËSYLVHO×NQHN
október 19-én az Országházban,
ahol a DUE Tallózó tudósítói is
ott voltak.
A „Van beleszólásod!” programot a Parlament a parlamenti döntéshozatali folyamatokat. a diákok a politikusokkal, amelyek nagyban
felsőházi teremében rendezték meg, ami Az egyik megvitatott kérdés az csapatok érintik és befolyásolják az Európai Parlament
tökéletes mása annak a helyiségnek, ahol a rendelkezésére bocsátott képzeletbeli EU-s pénzek életét és hazánk helyét ebben a szervezetben.
hétköznapokban zajlik a törvényhozás. Ezt a elosztása, csoportosítása volt. Érvelni kellett A különböző pártokat képviselő politikusok
termet – ami a koronázási ékszerekhez vezető amellett, hogy mire költsék a rendelkezésre álló véleménye sokszor egymással élesen szemben
folyosóra nyílik – kifejezetten azért tartják virtuális pénzösszeget: környezetvédelemre, az álló volt. Egyvalamiben mégis mindannyian
fenn, hogy a látogatóknak szemléltetni tudják egészségügyre vagy oktatásra. Itt hamar kiderült, egyetértettek: azért vettek részt a „Van
a törvényhozás helyszínét és folyamatát. Az hogy nem is könnyű feladat ezt eldönteni, ha az beleszólásod!” programban, mert fontos és jó
idei Parlamenti Ifjúsági Nap fókuszában a jövő ember minden szempontot figyelembe akar venni. alkalomnak tartják, hogy a fiatalok „testközelből”
tavaszi európai parlamenti választások álltak. Közben a másik csapat faggathatta a programon ismerkedjenek a politikával. A diákok is
A program kezdetére elfoglalta kijelölt helyét személyesen részt vevő politikusokat: Ujhelyi nagyon élvezték az ifjúsági napot, amiről egy
minden középiskolás osztály, akiket előzetesen István európai parlamenti, valamint Zsigmond beszámoló videót is kell készíteniük ahhoz,
beválogattak a versenybe. A résztvevők Barna Pál országgyűlési képviselőnek, majd hogy megnyerhessék a fődíjat, a strasbourgi
két budapesti és nyolc vidéki iskola diákjai Dúró Dóra országgyűlési és Deutsch Tamás utat. A diákcsoportok részvételét szakmai
voltak, akiknek frakciókat kellett alakítaniuk. európai parlamenti képviselőnek tehették fel az zsűri értékeli, a leginkább aktív, felkészült
Novák Katalin, az EMMI család- és ifjúsági őket leginkább érdeklő kérdéseket. Szóba került és kreatív osztály fődíja egy Euroscola-
ügyekért felelős államtitkára köszöntője után a a környezetvédelem és a felnövő generációt programon való részvétel lesz Strasbourgban,
társaság kettévált, öt osztály maradt a helyén, leginkább érintő problémák sokasága. Ennek egyik az Európai Parlament Magyarországi
öt pedig új helyszínnel ismerkedhetett meg. legfontosabb kérdésköre a kivándorlás volt. Olyan Kapcsolattartó Irodája támogatásával.
Az első csapattal játékos formában modellezték aktuálpolitikai kérdésekről is beszélgethettek (Szalai Boglárka)
DUE Tallózó exkluzív „Én is sulirádiós voltam, ilyen elvégzése után a nyomdokába lépjenek,
Novák Katalinnal módon „diákújságíróként” és támogatná-e őket ebben a céljukban, így
folytam bele az iskola közügyeibe.
válaszolt: „Ha a gyerekeimet felnőttként
Ugyan a diákönkormányzatnak érdekelni fogja a közélet és a politika, lesz
nem voltam tagja, de volt egy nagy európai bennük elhivatottság e szakma iránt, és elég
kezdeményezés „Párbeszéd a jövőért” tehetségesek is hozzá, én semmiképpen
címmel, ahova én mehettem, mint az egyik nem fogom őket lebeszélni róla.” Államtitkár
Magyarországot képviselő diák” – mesélte asszonynak nem sokkal a beszélgetésünk után
lapunknak adott interjújában Novák Katalin, el kellett sietnie, hiszen az ő munkakörének
az EMMI család- és ifjúsági ügyekért felelős egyik sajátossága az, hogy „mindenhol” ott kell
államtitkára. Arra a kérdésünkre, hogy lennie. De szerencsére – ahogy elmondta – ezt
szeretné-e, hogy gyermekei az iskoláik a mozgalmasságot, pörgést élvezi és szereti is.
31