Page 15 - due_tallozo_interaktiv_2017_majus_junius_uj
P. 15
pont te
Háttérből Petrity Dorka:
a reflektorfénybe: önmárka táska formában
Dorka 2012-ben alapította
meg a Dorkapetrity
márkát és ezzel együtt egy
vállalkozásba kezDett.
Saját tervezéSű táSkái
éS kiegéSzítői mára már
egy SzéleSkörű, hűSégeS
vásárlóközönséget
teremtettek a márka
és ezáltal a fiatal
tervezőnő köré.
amellett hogy újszerű legyen fontos
személyességet is belevinni a munkájába.
„A márka idén nyáron lesz 5 éves ez
idő alatt rengeteg POP-UP Store-t tudunk
Dorka alapvetően sosem volt divatőrült – tette hozzá. Ezeken felül a fiatal tervező magunk mögött, tavaly előtti évben
és a végzettsége sem ehhez kapcsolódik, nyitottuk meg az első üzletünket, majd
egy blogot is vezet a márka életéről.
mégis meglátta a jövőjét az eleinte csak ezt követően átköltözünk egy másik saját
„Az emberek szeretnek bele látni egy
hobbiként űzött szakmában. „A bőrrel vállalkozásba, egy márkába. Azt gondolom, üzletbe. Idei évtől a márka jelen van az
véletlenül kerültem kapcsolatba, egy hogy az egy tökéletes fórum arra, hogy amerikai piacon is.” – sorolta büszkén a
zsák hulladék bőr volt, ami elindította mérföldköveknek számító eseményeket,
közelebb kerüljek a vásárlóimhoz.”
a fantáziámat, a vállalkozás pedig a amelyek sokban hozzájárultak a sikerhez.
– indokolja a szükségességét.
végzettségemnek volt köszönhető.” – Érdekes megfigyelni azt, hogy egyre
A márka építése és a tervezés egy
osztotta meg a kezdő löketét. Kezdetben egész emberes munka, Dorka mondhatni inkább kereslet van a designer termékekre
ruhatervezésben gondolkozott, de éjjel-nappal ezzel foglalkozik, akár csak a mai fiatalság körében, amire Dorka
később, mikor rájött mennyire kreatívan fejben, akár tevőlegesen. „A termékek nagyon pozitív előjellel hivatkozik. Éppen
fel tud dolgozni egy halom hulladék magyarországi varrodánkban készülnek, ez az egyik olyan tényező, ami motiválhat
bőrt és először magának vart meg ahol szakértő kezek dolgoznak rajtuk.” bárkit arra, hogy hasonlóképpen kövesse
egy nagyobb táskát ráeszmélt, hogy – meséli. A többnyire táskákat kínáló az álmait, még akkor is ha buktatókkal teli
talán ezzel kellene foglalkoznia. vállalkozás kollekcióiban feltűnnek út vezet odáig. „Nagyon nehéz belevágni
A gazdálkodás és menedzsment Dorka által készített kiegészítők is, egy saját vállalkozásba Magyarországon.
tanulmányaival párhuzamosan autodidakta Aki belevág annak tudnia kell, hogy
nyakláncok, karkötők, akár övek.
módon kezdett bele a tervezésbe. A rengeteg időre, pénzre és energiára van
Kimondottan példaképe nem volt
kialakulófélben lévő kis vállalkozás szüksége ahhoz, hogy a vállalkozása
és nincs is a szakmán belül, szeret a
hírverése eleinte annyiban nyilvánult meg, működjön. Nem elég egy jó designer,
saját feje és gondolatai után menni.
hogy Dorka hortda a termékeit és az utcán kell mögé egy olyan csapat, akik a
„A termékeink teljes egészében
sokan megállították és megkérdezték, hogy engem tükröznek, azt hiszem minden vállalkozás minden szegmensét ismerik.
hol vette a táskáját. „Alapvetően hiszek Akik tanulták a divat szakmát általában
kollekciómban látom az adott lelki
abban, hogy ha szájról-szájra terjed a márka állapotomat. Nem idomulok a divathoz, bekorlátozódnak az iskolapadban tanult
jó híre, az sokat segít. Természetesen mi ám persze szeretek napra kész lenni az dolgokba, ám azt gondolom, hogy nagyon
is reklámozunk, ám nem fordítunk erre aktuális trendeket illetően.” – mondja kell álmodni és merni kell megvalósítani
konkrét összegeket, alapvetően a tipikus utalva arra, hogy végülis egy tervezőnek a dolgokat.” – erősíti meg Dorka is.
socail media felületeket használjuk mi is.” (Palotás Zsuzsi)
15