Page 10 - Tallozo_01-36.pdf
P. 10
PONT TE $ URYDWRW D 1HP]HWL 7HKHWVËJ 3URJUDP D] (PEHUL (U×IRUUÃVRN
0LQLV]WËULXPD ËV D] (PEHUL (U×IRUUÃV 7ÃPRJDWÃVNH]HO× WÃPRJDWMD
/WMXN D FVLOORJ° V]HPHNHW
D]W KRJ\ YDQ LJ¦Q\ DUUD DPLW FVLQOXQN
EGY ÉVE A NULLÁRÓL KEZDTÉK ÁTLAGOS EGYETEMISTAKÉNT,
MÁRA MÁR MEGJÁRTÁK SEATTLE-T, FINNORSZÁG
)(/« .$&6,17*$71$. «6 )·6 &6$3$77£
%·9¾/9( ¼- 6=¯17 9,6=1(. $= 2.7$7£6%$
·. $= ,112%,( $.,. $ 0,&5262)7 ,0$*,1(
&83 1(0=(7.¸=, ,1129£&,µ6 9(56(1<«1
$ /(*-2%%$. .¸=« -87277$. ('',( 9(/
'( ., 0, ,6 ('',( «6 +2*< 78' 6(*¯7(1,
$ 7$18/£6%$1" $ &6$3$7 (*<,. $/$3¯7µ-£9$/
«6 9(=(7· )(-/(6=7·-«9(/ 08+, .5,67µ))$/
%(6=«/*(77(0
„Képzeljétek el!” – mondja a tanár a
tanulóknak. A diák a padban ülve csak saját
fantáziájára tud hagyatkozni, és valljuk be,
nem könnyű fejben összerakni egy oktaédert.
„Ott az okostelefon a kezükben, mégsem
tudják kihasználni az előnyeit” – gondolta
Muhi Kristóf. Az innobie alapítótagjával, választani, hogy melyik
Apró Alexandrával korábban tanítottak modelleket szeretnék használni az órán.
gyerekeket programozni, ekkor fogalmazódott Neumann János Egyetemen. Eredményeik
meg bennük, hogy a fiatalos hozzáállásukkal „Egyfajta hittérítést is végzünk az figyelemreméltók: Seattle-ben már voltak
és okoseszközökkel tudnának segíteni az oktatásban. Az a tanár, aki ellenzi a is, ahol a világ 50 legjobb csapata mutatta
oktatásban. Tavaly elindultak a HackBudapest telefonok használatát azért, mert biztos be ötletét a Microsoft Imagine Cup-on. Ezt
versenyen, melynek lényege, hogy 24 óra abban, hogy a diák messengerezne órán, az egy magyarországi, majd egy közép-kelet-
alatt szinte a nulláról indulva alkossanak gondolkodjon el azon: ha izgalmas a tanítás, európai válogató előzte meg, de Eddie, és a
egy működőképes prototípust. Itt született a gyerekeknek eszébe se jut ilyesmi!” hozzá készített bussines plan jól helytállt,
meg Eddie első verziója, de miért pont sőt, a nemzetközi verseny kiterjesztett
Eddie? A verseny utolsó óráiban nevezték el Leginkább az általános iskola felső valóság kategóriájában is a legjobb 5 közé
fejlesztésüket, ami az education rövidített, tagozatosait szeretnék bevonni. A jutott egy nagyon komoly mezőnyben. „Jó
gyerekbarát nevéből jött. Egyszerű, globálisan későbbiekben azonban kiterjesztenék volt látni, hogy nem csak az számít, hogy
használható. „Olyan catchy (frappáns, a felületet, hogy bárki tudjon melyik suliból, vagy melyik országból jössz!”
fülbemászó) név!” – mondja Kristóf. feltölteni modelleket, például egy
építészmérnök-hallgató, nyitva ezzel A verseny után a csapatot többek között
És mi a baj a meglévő iskolai szemléltető a felsőoktatásban részvevők felé. Finnország legnagyobb tankönyvkiadója is
eszközökkel? Mozgathatók egyáltalán? felkereste az együttműködésre. „Náluk nem
Szerencsére az Eddivel a mozgatás sem „Most korai felhasználókat keresünk, akik olyan az oktatás, mint nálunk. Külön kell
probléma. Ha telepítjük (elérhető Androidon becsatlakoznának a projektbe. Szeretnénk választani azokat, akik érdeklődnek a dolog
és iOS-en is), belépve az alkalmazásba felvenni a kapcsolatot iskolákkal, akik iránt, meg azokat, akik fizetnének is érte.
egy kameraképet kapunk, ami felismer a tesztelnék az Eddie-t, és visszajelzéseket Elkezdtünk valamit építeni, és nem szeretnénk
tankönyvekben bizonyos elemeket, az elve adnának. Az igényeik alapján pedig további megállni. Látjuk a csillogó szemeket, azt, hogy
leginkább a QR-kódéhoz hasonló. A beolvasás fejlesztéseket csinálnánk.” Az innobie van igény arra, amit csinálunk. Nem csak
után a kamera különböző digitális tartalmakat csapatában jelenleg 3D modellezők, weblap- csapatként, hanem láthatatlanul is egymást
vetít le nekünk, főleg 3D modelleket. és alkalmazásfejlesztők dolgoznak. A buzdítva, egy közösségként működünk,
November elején jelent meg egy weboldallal gazdasági munkatárson kívül mindannyian és haladunk előre a közös céljainkért.”
összekötött változat, ahol a tanárok ki tudják műszaki pályán tanulnak, nagyrészük a (Novák Henrietta)
10