Page 10 - Tallozo_01-36.pdf
P. 10

PONT TE           $ URYDWRW D 1HP]HWL 7HKHWVËJ 3URJUDP  D] (PEHUL (U×IRUUÃVRN
                                 0LQLV]WËULXPD  ËV D] (PEHUL (U×IRUUÃV 7ÃPRJDWÃVNH]HO× WÃPRJDWMD




       /žWMXN D FVLOORJ° V]HPHNHW






      D]W  KRJ\ YDQ LJ¦Q\ DUUD  DPLW FVLQžOXQN




       EGY ÉVE A NULLÁRÓL KEZDTÉK ÁTLAGOS EGYETEMISTAKÉNT,
       MÁRA MÁR MEGJÁRTÁK SEATTLE-T, FINNORSZÁG
       )(/« .$&6,17*$71$.  «6   )·6 &6$3$77£
       %·9¾/9( ¼- 6=¯17 9,6=1(. $= 2.7$7£6%$
       ·. $= ,112%,(  $.,. $ 0,&5262)7 ,0$*,1(
       &83 1(0=(7.¸=, ,1129£&,µ6 9(56(1<«1
       $ /(*-2%%$. .¸=« -87277$. ('',( 9(/
       '( ., 0, ,6 ('',(  «6 +2*< 78' 6(*¯7(1,
       $ 7$18/£6%$1" $ &6$3$7 (*<,. $/$3¯7µ-£9$/
       «6 9(=(7· )(-/(6=7·-«9(/  08+, .5,67µ))$/
       %(6=«/*(77(0






       „Képzeljétek el!” – mondja a tanár a
       tanulóknak. A diák a padban ülve csak saját
       fantáziájára tud hagyatkozni, és valljuk be,
       nem könnyű fejben összerakni egy oktaédert.
       „Ott az okostelefon a kezükben, mégsem
       tudják kihasználni az előnyeit” – gondolta
       Muhi Kristóf. Az innobie alapítótagjával,   választani, hogy melyik
       Apró Alexandrával korábban tanítottak   modelleket szeretnék használni az órán.
       gyerekeket programozni, ekkor fogalmazódott                          Neumann János Egyetemen. Eredményeik
       meg bennük, hogy a fiatalos hozzáállásukkal   „Egyfajta hittérítést is végzünk az   figyelemreméltók: Seattle-ben már voltak
       és okoseszközökkel tudnának segíteni az   oktatásban. Az a tanár, aki ellenzi a   is, ahol a világ 50 legjobb csapata mutatta
       oktatásban. Tavaly elindultak a HackBudapest   telefonok használatát azért, mert biztos   be ötletét a Microsoft Imagine Cup-on. Ezt
       versenyen, melynek lényege, hogy 24 óra   abban, hogy a diák messengerezne órán, az   egy magyarországi, majd egy közép-kelet-
       alatt szinte a nulláról indulva alkossanak   gondolkodjon el azon: ha izgalmas a tanítás,   európai válogató előzte meg, de Eddie, és a
       egy működőképes prototípust. Itt született   a gyerekeknek eszébe se jut ilyesmi!”  hozzá készített bussines plan jól helytállt,
       meg Eddie első verziója, de miért pont                               sőt, a nemzetközi verseny kiterjesztett
       Eddie? A verseny utolsó óráiban nevezték el   Leginkább az általános iskola felső   valóság kategóriájában is a legjobb 5 közé
       fejlesztésüket, ami az education rövidített,   tagozatosait szeretnék bevonni. A   jutott egy nagyon komoly mezőnyben. „Jó
       gyerekbarát nevéből jött. Egyszerű, globálisan   későbbiekben azonban kiterjesztenék   volt látni, hogy nem csak az számít, hogy
       használható. „Olyan catchy (frappáns,   a felületet, hogy bárki tudjon   melyik suliból, vagy melyik országból jössz!”
       fülbemászó) név!” – mondja Kristóf.  feltölteni modelleket, például egy
                                         építészmérnök-hallgató, nyitva ezzel   A verseny után a csapatot többek között
       És mi a baj a meglévő iskolai szemléltető   a felsőoktatásban részvevők felé.   Finnország legnagyobb tankönyvkiadója is
       eszközökkel? Mozgathatók egyáltalán?                                 felkereste az együttműködésre. „Náluk nem
       Szerencsére az Eddivel a mozgatás sem   „Most korai felhasználókat keresünk, akik   olyan az oktatás, mint nálunk. Külön kell
       probléma. Ha telepítjük (elérhető Androidon   becsatlakoznának a projektbe. Szeretnénk   választani azokat, akik érdeklődnek a dolog
       és iOS-en is), belépve az alkalmazásba   felvenni a kapcsolatot iskolákkal, akik   iránt, meg azokat, akik fizetnének is érte.
       egy kameraképet kapunk, ami felismer a   tesztelnék az Eddie-t, és visszajelzéseket   Elkezdtünk valamit építeni, és nem szeretnénk
       tankönyvekben bizonyos elemeket, az elve   adnának. Az igényeik alapján pedig további   megállni. Látjuk a csillogó szemeket, azt, hogy
       leginkább a QR-kódéhoz hasonló. A beolvasás   fejlesztéseket csinálnánk.” Az innobie   van igény arra, amit csinálunk. Nem csak
       után a kamera különböző digitális tartalmakat   csapatában jelenleg 3D modellezők, weblap-   csapatként, hanem láthatatlanul is egymást
       vetít le nekünk, főleg 3D modelleket.   és alkalmazásfejlesztők dolgoznak. A   buzdítva, egy közösségként működünk,
       November elején jelent meg egy weboldallal   gazdasági munkatárson kívül mindannyian   és haladunk előre a közös céljainkért.”
       összekötött változat, ahol a tanárok ki tudják   műszaki pályán tanulnak, nagyrészük a   (Novák Henrietta)
       10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15